예수께서 가라사대 내가 곧 길이요 진리요 생명이니 나로 말미암지 않고는 아버지께로 올  자가 없느니라 (요한복음 14: 6)

AIRPLANE FINGERS (비행기 손가락들)

창조과학
2022-05-13

AIRPLANE FINGERS (비행기 손가락들)

 

공기역학, 비행과학은 매우 복잡한 과학이다. 이는 여러 가지 복잡한 힘들이 비행 중인 어떤 물체에 작용하기 때문이다. 비행에 사용되는 힘, 날아가는 물체에 의해 만들어지는 견인력 등이 이에 해당한다. 이 각각의 힘들에 비행 물체의 모양, 날개의 모양과 길이, 속도, 고도 등에 따른 다른 추가적인 힘들이 있다. 그래서 예를 들어 고도 비행하는 비행기들이 매우 긴 날개를 가지고 있다.

최근 연구의 대상이 되었던 한 중요한 힘은 날개 끝에서 만들어지는 난기류이다. 날개가 짧을수록 날개 끝에서 더 많은 에너지를 소모하게 하는 난기류가 발생한다. 이 난기류를 감소시키기 위하여 다양한 형태의 날개 디자인들이 시도되었다. 작은 날개 디자인으로 엔지니어들이 어느 정도의 성공을 이루었다.

일부 비행기에서 날개 끝에 달린 조그마한 수직 날개들을 본 적이 있을 것이다.

스위스 연구자들은 독수리 날개는 길이가 비교적 짧지만 놀랍게도 효과적이기에 이 문제를 해결하는 더 나은 해결책을 찾고자 독수리들을 연구했다. 그들은 독수리의 날개 끝이 밖으로 퍼져나가는 구조를 가졌기 때문임을 발견했다. 그들은 날개 끝에 손가락 모양의 일련의 블레이드를 붙여 시험해 보았다. 이 새로운 날개는 오늘날 사용되고 있는 평균 날개 디자인보다 네 배 이상으로 더 효과적이었다. 진화론의 자연 선택이 그런 대단한 공기역학 지식을 가지고 있다고 생각하는 것은 엄청난 양의 믿음이 필요할 것이다. 분명하게도 독수리들은 우리보다 공기역학을 훨씬 더 잘 아시는 지혜로우신 하나님에 의해서 디자인되었다.

 

Aerodynamics, the science of flight, is a highly complex science. This is because many complex forces are acting on anything in flight. These forces include the power available for flight and drag produced by the flying object. Each of these categories includes many additional forces that depend on the shape of the flying object, the shape and length of the wings, the speed and the altitude. This is why, for example, high altitude planes have very long wings.

One critical force that has been under recent study is the turbulence that forms at the tips of the wings. The shorter the wing, the more energy consuming turbulence forms at the tip of the wing. Different wing designs have been tried to decrease this turbulence. Engineers have had some success reducing this turbulence with winglets.

You may have seen these small vertical wings on the wingtips of some airplanes.

Swiss researchers have been studying vultures with the hope of finding a better solution to this problem because vultures have a relatively short wingspan that has proven to be surprisingly efficient. They discovered that this is because the feathers at the vultures’ wing tips spread out. They then tested a wing with a finger like cascade of blades at the end. Their new wing was more than four times more efficient than the average wing design in use today! It takes a great deal of faith in evolution to think that natural selection possesses such knowledge of aerodynamics. Clearly the vulture was designed by an intelligent Creator who understands aerodynamics even better than we do!

 

Author: Paul A. Bartz

Ref: “Wingfingers,” Flying/January 1999, p.108.

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